Regele Mercedes-Benz Citaro din Bucuresti – Aproape de primul milion de kilometri

Se spune ca amortizarea unei masini se face in timp, fapt dovedit dupa fiecare zi incheiata cu bine. Traficul, soferul, reviziile tehnice efectuate la timp, alegerea pieselor si a consumabilelor contribuie la asigurarea unei vieti linistite a achizitiei facute. Acelasi mit se respecta si in cazul autobuzelor, iar grija acordata duce la kilometru parcurs dupa kilometru fara incidente. Dintr-o simpla constatare, se poate ajunge si la performante la nivel national sau international, iar cand vorbim de recordul de kilometri, un autobuz din Bucuresti poarta titulatura de Regele Mercedes-Benz Citaro.

Poate am sarit de la una la alta, dar toate au o logica. Sa o luam pas cu pas: in anul 2006 au inceput sa vina in Capitala Romaniei primele autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 3 din cele 500 de unitati. Ulterior, s-a facut o noua achizitie de alte 500 de autobuze, model Euro 4. La final, Bucurestiul a devenit Capitala celor 1000 de stele Mercedes, afirmatie facuta dupa livrarea celor 1000 de autobuze.

Dintre toate acestea, numai unul singur a depasit recent bariera celor 900.000 de kilometri. S-a intamplat recent, iar cei 286 CP din dotare i-au dat energie autobuzului sa circule aproape zi de zi pe strazile din Capitala. Autobuzul “misterios” l-am botezat Regele Mercedes-Benz Citaro din Bucuresti, are numarul de parc #4803 – B 86 LIB – si apartine Autobazei Floreasca.

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 - 4803 - 780 - 19.07.2017

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 – #4803 – Linia 780 – 19 Iulie 2017

Fabricat in Germania, la Mannheim pe 13 Februarie 2008, vehiculul a intrat in exploatare la sfarsitul lunii Iunie 2008 pe linia 368 (Piata Romana – Drumul Taberei – Platforma Valea Oltului). Ulterior, la cativa ani distanta, a fost “mutat” pe linia expres 780 unde facea legatura intre Gara Basarab si Aeroportul International “Henri Coanda”. A circulat pe acest traseu pana pe 31 August 2018, revenind din toamna anului 2018 pe rutele urbane. Anul Nou a adus o schimbare, fiind repartizat, in general, pe linia regionala R447 (Piata Presei – Snagov – Gruiu).

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 – #4803 – Linia R447 – 12 Ianuarie 2019

Din punct de vedere estetic, la cei peste 900.000 de kilometri parcursi, autobuzul #4803 se prezinta in conditii bune atat la exterior, cat si in interior. In 2018, a fost montat si un dispozitiv Wi-fi, fiind aplicate si semnele distinctive pe geamuri. In aceasta cursa a recordului de kilometri se mai afla un alt autobuz autobuz Mercedes-Benz Citaro Euro 4, frate de garaj cu Regele. #4899 se apropie sau a depasit si el pragul celor 900.000 de kilometri.

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 – #4803 – Linia R447 – 12 Ianuarie 2019

Aproape de aniversarea celor 11 ani de la iesirea de pe poarta fabricii Mercedes-Benz din Germania, autobuzul #4803 se afla in calatoria spre primul milion de kilometri parcursi. Daca va fi sa se intample pe 1 Decembrie, de Craciun sau de Revelion, nu ramane decat sa urmarim acest subiect si cand se va deschide sampania. Important e sa nu aiba parte de incidente, asa cum a fost ferit pana in ziua de azi 😊

La final, va invit sa urmariti o galerie foto cu autobuzul Mercedes-Benz Citaro Euro 4 – #4803.

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 - 4803 - 780 - 31.08.2018 (2)

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 – #4803 – Linia 780 – 31 August 2018

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 - 4803 - 368 - 29.12.2018 (3)

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 – #4803 – Linia 368 – 29 Decembrie 2018

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 - 4803 - R447 - 10.01.2019

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 – #4803 – Linia R447 – 10 Ianuarie 2019

Detalii interior si exterior

Te-ar mai putea interesa:

16 curiozitati despre liniile regionale din Bucuresti-Ilfov;

Mos Craciun la volan in Bucuresti;

Bucuresti – Capitala celor 1000 de stele Mercedes-Benz Citaro.

 

One thought on “Regele Mercedes-Benz Citaro din Bucuresti – Aproape de primul milion de kilometri

  1. Bravo, Victor! Felicitari pentru munca depusa – se vede ca o faci din pasiune, nu ca alti vremelnici si asa-zisi “pasionati” conjuncturali… Mare pacat ca noile autobuze din Bucuresti nu sunt tot Mercedes-Benz Citaro, s-ar fi continuat o poveste de succes. Poate avem mai mult succes pe viitor – oricum, “albastrelele” se vestejesc pe zi ce trece, asa ca o sansa exista.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *