Ultimele saptamani cu autobuze Mercedes-Benz Citaro spre Otopeni

Cele mai importante linii expres din Bucuresti se pregatesc de o schimbare semnificativa din punct de vedere al parcului de autobuze. Astfel, urmatoarele saptamani vor fi ultimele in care vor mai circula autobuze Mercedes-Benz Citaro. Apoi, liniile care duc catre Aeroportul International Henri Coanda Otopeni vor fi operate de articulatele Otokar Kent 18 metri.

In clipa de fata, doar doua linii expres realizeaza legatura intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni:

Linia 780: Gara Basarab – Gara de Nord – Calea Grivitei – Piata Presei – Aeroportul Baneasa – Aeroportul International Henri Coanda Otopeni;

Linia 783: Piata Unirii – Piata Romana – Piata Victoriei – Arcul de Triumf – Piata Presei – Aeroportul Baneasa – Aeroportul International Henri Coanda Otopeni.

Liniile Expres 780 si 783: Ultimele saptamani cu autobuze Mercedes-Benz Citaro
Liniile Expres 780 si 783 – Aeroportul International Henri Coanda – 05 Februarie 2015

In privinta liniei expres 780 va pot spune ca a fost infiintata incepand cu data de 17 Ianuarie 2009. Realizeaza legatura intre cea mai importanta Gara de Nord/Basarab si Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni. A fost deservita de Autobaza Floreasca pana la data de 31 August 2018. Din prima zi de toamna, Autobaza Titan a preluat-o in totalitate. De luni pana vineri, parcul maxim este alcatuit din 4 ture, iar distanta de la un capat la altul poate fi parcursa in aproximativ 40-45 de minute, in functie de conditile de trafic. Titlurile de calatorie se pot achizitiona de la centrele aflate pe traseu: Gara de Nord, Clabucet, Piata Presei, Aeroportul Baneasa, Aeroportul International Henri Coanda Otopeni.

Liniile Expres 780 si 783: Ultimele saptamani cu autobuze Mercedes-Benz Citaro
31 August 2018 – #4570 – Ultimul autobuz de la Floreasca care a plecat de la Aeroportul Otopeni spre Bucuresti

Pana la data de 31 August 2018, in parcul explotat de catre autobaza Floreasca pe linia 780 se afla si autobuz Mercedes-Benz Citaro cu cei mai multi kilometri din Bucuresti. La inceputul lunii Septembrie 2018, #4803 avea putin peste 885 000 de kilometri. Autobuzul a fost fabricat in Germania, la Mannheim, pe 13 Febuarie 2008 si a circulat inca din primele zile pe linia 368 (Piata Romana – Drumul Taberei – Valea Oltului). Ulterior, a devenit titulara pe linia expres 780, iar de la 01 Septembrie 2018, in urma mutarilor de linii, circula in 381 (Piata Victoriei – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Piata Resita).

Liniile Expres 780 si 783: Ultimele saptamani cu autobuze Mercedes-Benz Citaro
Autobuzul Mercedes-Benz Citaro Euro 4 – Linia 780 – #4803 – 19 Iulie 2017

Linia expres 783 uneste centrul Capitalei de Aeroportul Otopeni. In cursul saptamanii, la orele de varf, 10 autobuze de la Autobaza Titan asigura parcul liniei. Cu un interval de succedare de aproximativ 15-20 de minute, calatorii pot ajunge din cele mai importante zone ale orasului (Piata Unirii, Universitate, Piata Romana, Piata Victoriei) direct la Otopeni. Timpul de parcurgere a distantei de la un capat la altul este de aproximativ 50-60 de minute, in functie de valorile de trafic inregistrare pe drum. Este singura linie expres care circula si noaptea la un interval de 40-45 de minute. Initial, linia expres 783 a fost deservita de autobuze Saurer de la Depoul Nitu Vasile (Berceni). Acestea au fost aduse din Elvetia. Ulterior, Autobaza Pipera a asigurat parcul cu autobuze DAF pana in anul 2007. Au urmat autobuzele Mercedes-Benz Citaro Euro 3 si 4 pana pe data 31 August 2018. Prima zi de toamna a produs o schimbare – parcul a devenit 100% format din autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4 de la Autobaza Titan.

Liniile Expres 780 si 783: Ultimele saptamani cu autobuze Mercedes-Benz Citaro
#6292 (Autobaza Titan) – Linia Expres 783 – Piata Unirii – 01 Septembrie 2018

In privinta tarifelor, va pot spune ca o calatorie costa 3,5 Lei, iar daca detineti un card activ 10 calatorii au un pret de 27 de Lei. Un abonament pe o luna costa 80 de Lei. De mentionat faptul ca centrele de incarcare de la Aerportul International Henri Coanda Otopeni si Piata Unrii sunt deschise non-stop.

In scurt timp, cele doua linii expres se pregatesc de o noua fila de istorie. Acestea vor fi dotate cu autobuze Otokar Kent 18 metri. Societatea de Transport Bucuresti isi va imbogati si moderniza parcul auto cu 400 de autobuze Otokar Kent: 50 dintre ele vor fi de 10,7 metri (cu 2 usi), 320 de autobuze vor avea 12 metri (3 usi), iar restul de 30 vor avea o lungime de 18 metri (4 usi). Articulatele vor fi introduse pe cele 2 linii expres care circula la Otopeni si pe linia 335 (Complex Comercial Baneasa – Piata Obor – Faur) din Capitala. Astfel, Capitala Romaniei va avea din nou mijloace de transport articulate dupa o pauza de 10 ani. In anul 2008, au circulat ultimele troleibuze DAC articulate, fiind retrase din circulatie din cauza starii avansate de degradare.

La final, va invit sa urmariti o galerie foto cu unele dintre autobuzele care au deservit liniile expres 780 si 783 in ultimii ani.

Te-ar mai putea interesa:

Primele poze cu autobuzul Otokar Kent C 10 m – Bucuresti;

STB continua procesul de modernizare a parcului liniei 21;

Bucuresti – Capitala celor 1000 de stele Mercedes-Benz Citaro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *