Skoda Fabia Combi – Alegerea inspirata

Se spune ca timpul nu sta pe loc, iar evolutia tehnologiei ne determina sa facem schimbari in privinta celor care ne inconjoara. De la telefoane mobile, la accesorii de casa, aparate foto. Toate evolueaza. Aceeasi reteta se aplica si in cazul masinilor. Timpul isi spune amprenta, iar toamna trecut am facuta o alegere pe care o consider inspirata – Skoda Fabia Combi.

Daca pana acum v-am povestit despre evolutia transportului in comun din Romania, a povestilor din orasele pe care le-am vizitat, astazi va propun un subiect despre un alt tip de transport. De ce am ales aceasta tema? Pentru ca astazi implinesc 1 an de cand am devenit fericitul proprietar a unei masini Skoda Fabia Combi.

Imi aduc si acum aminte ca era o zi de vara calduroasa in care priveam prima masina pe care am avut-o. In cei 6 ani de zile am parcurs putin peste 80 000 de kilometri. Avea cam tot ceea ce doream de la o masina, dar parca ceva imi dadea cu virgula – pe langa aerul conditionat pe care nu il detinea. Nu am avut nicio problema de ordin tehnic, iar revizile le-am facut mereu la timp, la reprezentanta. Deodata m-am hotarat ca e nevoie de o schimbare.

Am inceput cautarile. Am gasit diferite variante pana intr-o zi cand m-am urcat in masina tatalui meu – Skoda Octavia break. Am mers la un centru comercial, iar la intoarcere, i-am zis: “Hai ne oprim la showroom-ul Brady Trade de pe Militari ca tot e in drum spre casa”. Am avut norocul sa-l intalnim pe acealasi reprezentant de la sales cu care tatal meu discutase 😊. Am aflat raspunsurile la toate intrebarile. Imi doream o masina care sa aiba costuri acceptabile de intretinere, un consum bun si sa aiba un design atragator.

Am tras linie, iar la finalul zilei m-am decis – Skoda Fabia Combi. Din pacate, modelul ales nu era disponibil spre vizionare la reprezentanta. “Nu e vreo problema” – am spus eu …dar nu stiam ce ma asteapta. Aproape 3 luni au trecut pana a venit masina comandata. Drumuri, emotii, pana in a treia zi a lunii Noiembrie 2017. “Poti sa vii. Masina este gata!” – Asa a sunat apelul vazantorului de la Brady in dimineata zilei. Am fost extrem de fericit si indata au inceput sa mi se deruleze diferite intrebari in minte: “Oare o sa ma adaptez? Chiar o sa-mi placa? Dar care va fi prima impresie?”.

Skoda Fabia Combi – Vama Veche – 04 Noiembrie 2017

Spre finalul zilei am ajuns la sediul Brady Trade de pe Bulevardul Iuliu Maniu. In fata cladirii ma astepta masina mult dorita. Am ochit-o din prima, iar dupa toate formalitatile, am plecat spre casa. Dupa primii 2 kilometri parcursi, nu am avut vreo traire ca as fi fost la prima intalnire. Am simtit ca aveam masina aceasta de multi ani. Extrem de prietenoasa, cu un design modern si functii accesibile, CrinA (masina a primit botezul inainte de a o cunoaste) s-a dovedit a fi o alegere perfecta.

Skoda Fabia Combi – Floresti (Prahova) – 23 Martie 2018

Va spun din start ca nu sunt un expert in materie de masini, dar cele 365 de zile petrecute cu Skoda Fabia Combi au fost unele dintre cele mai frumoase. Ca vechime, producatorul ceh este intre primii 4 din lume. Din anul 1991, Skoda apartine concernului Volkswagen Group. Modelul Fabia a fost lansat in Septembrie 1991 fiind prezentat la Frankfurt Motor Show. Productia a inceput o luna mai tarziu, iar in Septembrie 2000 a aparut si versiunea break a modelului denumit Fabia Combi. Au urmat 3 generatii Fabia: 1999-2007, 2007-2014 si 2014-prezent.

Modelul pentru care am optat este Fabia Combi Smart 1.0 TSI, benzina, motor de 95 CP/70 KW, cutia de viteze este manuala cu 5 trepte, motor Euro 6, cu 5 usi. Am mai adaugat barele longitudinale portbagaj de culoare neagra, discuri de frana pe spate, senzori pentru parcare spate, proiectoare de ceata si geamuri laterale spate si luneta cu o nuanta inchisa.

Pe CrinA am testat-o in diferite conditii: zapada, ploaie, drum asfaltat, cu pietris, piatra cubica, autostrada, serpentine, etc. Doar pe drumul forestier nu si-a lasat urmele de la cauciucuri 😊

Skoda Fabia Combi – Noiembrie 2017

Masina este adaptata cerintelor de protejare a mediului, iar tehnologia de lucru a dus la emisii de CO2 foarte mici. Design-ul masinii, aspectul din exterior si interior te determina ca Skoda Fabia Combi sa-ti devina prieten de la prima cheie. Am calatorit anul aceasta cu masina prin diferite zone ale tarii: Tulcea, Constanta, Buzau, Targu Jiu, Craiova. Transilvania sau Moldova inca nu le-am explorat. Intr-o zi caniculara de vara, cu un plin de carburant (45 de Litri), am parcurs aproximativ 700 de kilometri, avand un consum mediu de 4,8L/100 km – mers in limite legale. Am folosit toata ziua aerul conditionat. iar portiunile de drum au fost diversificate – autostrada, drum national, regional si serpentine. Motorul a stat in turatii joase: sub 2.000 rpm la 90 km/h in viteza a-5-a.

Skoda Fabia Combi – Cetatea Enisala – Iunie 2018

Materialele din interior sunt lucrate cu atentie, comezile sunt accesibile, iar incalzirea scaunelor este esentiala in special pe timpul sezonului rece. As mai puncta faptul ca franele sunt eficiente – am testat masina cu un singurul pasager, dar au fost situatii in care am calatorit si 5. Pe bord se afla un indicator care ii ajuta pe cei nehotarati cand trebuie sa schimbe treapta de viteza. Cutia de viteze este senzationala, vitezele se schimba foarte usor.

Skoda Fabia Combi – Interior – Octombrie 2018

Una peste alta, Skoda Fabia a insemnat o alegere inspirata pe care o recomand tuturor. Nu e de mirare ca a obtinut un scot de 5 stele la testele NCAP. Multiplele imbunatatiri si siguranta oferita pasagerilor au contribuit la aceasta punctare. Intr-un an de zile am parcurs putin peste 15 000 de kilometri si simt de parca ar fi ca noua.

Mai multe poze cu masina Skoda Fabia Combi puteti urmari in galeria foto.

  • Exterior
  • Alte detalii

Pentru alte informatii va invit sa consultati site-ul Brady Trade.

2 thoughts on “Skoda Fabia Combi – Alegerea inspirata

    1. Salut. Masina demareaza bine si in astfel de conditii. Din pacate, eu am testat-o doar la un drum Bucuresti-Sinaia in care au fost 5 persoane + bagaje. S-a descurcat neasteptat de bine, cu mentiunea ca intre Comarnic si Sinaia a fost necesara o mica supraturare fata de mersul pe un drum drept. Depinde de stilul fiecaruia de a conduce.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *