Parada tramvaielor de epoca din Bucuresti

Ultimul sfarsit de saptamana din aceasta luna le-a oferit bucurestenilor vreme buna, dar si momente mai putin placute in noaptea de sambata spre duminica. Daca ar fi sa aruncam un ochi spre activitatile pozitive, va pot spune ca ieri, 28 Octombrie 2018 a avut loc Parada tramvaielor de epoca din Bucuresti. Aceasta a fost organizata de catre Societatea de Transport Bucuresti (STB) cu ocazia sarbatorii Sfantului Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucurestiului.

De altfel, desfasurarea acestui eveniment social-cultural a inceput sa devina o traditie in ultimii ani. De exemplu, in 2017, parada a fost organizata pe parcursul mai multor zile, intre 26 si 29 Octombrie 2017. Despre modul in care s-a scris fila de istorie de atunci regasiti pe forumul MetrouUsor.

Episodul anului 2018 le-a oferit celor curiosi o calatorie plina de povesti si momente frumoase. Plecarea s-a facut la ora 11:00 de la Depoul Victoria. S-a pornit pe Bulevardul Iancu de Hunedoara, Soseaua Stefan cel Mare, Bucur Obor, Calea Mosilor pana la Piata Sfantul Gheorghe. La intoarcere, tramvaiele au respectat acelasi traseu, cu precizarea ca de la Bucur Obor s-au indreptat pe Strada Turmelor, Strada Reinvierii, Strada Lizeanu, iar de aici spre Depoul Victoria pe Soseaua Stefan cel Mare.

Din pacate, ieri nu am spus “prezent” evenimentului organizat in Capitala, dar am sa revin zilele urmatoare cu cateva povesti faine pe site adunate de la sfarsitul saptamanii care s-a incheiat 😊

Parada tramvaielor de epoca din Bucuresti
Parada tramvaielor de epoca din Bucuresti – 29 Octombrie 2018

Intre timp, va invit sa urmariti o galerie foto cu cele 3 tramvaie care au participat la parada. Imaginile le-am strans de-a lungul anilor. Ar mai fi de punctat faptul ca tramvaiele care au participat sunt modificate in cadrul Uzinei de Reparatii a STB S.A.

1) Tramvaiul V056 (#119)

Tramvaiul a fost fabricat in anul 1956 prin modernizarea exemplarului Doyle-Thompson. A circulat in Bucuresti pana in anul 1981.

Caracteristicile tehnice:

– Numar de osii – 2;

– Lungime – 10,3 metri;

– Latime – 2,182 metri;

– Greutate (gol) – 12,2 tone;

– Locuri pe scaune – 13;

– Capacitate de transport – 16 calatori.

2) Tramvaiul EP/V3A (#6001)

Tramvaiul a fost fabricat in anul 1976 prin modernizarea modelului Electroputere Craiova (fabricat în 1955) tot in cadrul Uzinei de Reparatii. A circulat in Capitala pana in anul 2002.

Caracteristicile tehnice:

– Numar de osii – 4;

– Lungime – 14,1 metri;

– Latime – 2,27 metri;

– Greutate (gol) – 20, 4 tone;

– Locuri pe scaune – 20;

– Capacitate de transport – 156 calatori.

3) Rathgerber P3.16 (#2008)

Fabricat in perioada 1966 – 1969. Tramvaiul a intrat in inventarul STB in anul 1999. A circulat in Bucuresti pana în anul 2002. Ulterior a fost transformat in vagon tip restaurant, in cadrul Uzinei de Reparatii a STB S.A.

Caracteristicile tehnice:

– Lungime – 16.7 metri;

– Latimea – 2,35 metri;

– Greutate – 23,3 tone;

– Locuri pe scaune – 40;

– Capacitate – 151 calatori.

Alte imagini de la Parada tramvaielor de epoca din Capitala de pe 28/29 Octombrie 2017.

Te-ar mai putea interesa:

– Linia Muzeelor din Bucuresti – Propunere de timp liber;

Tramvaiele Tatra T4R din Bucuresti;

Bucharest City Tour – Ultimele curse ale sezonului 2018.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *