Autobuzul Mercedes-Benz Citaro NGT – Prezentare

Update 29 Septembrie 2018: Autobuzul va circula pe linia 336 (Complex Apusului – Bulevardul Iuliu Maniu – Piata Gorjului – Apaca – Pod Eroilor – Piața Rosetti) din Capitala timp de doua saptamani.Sa urmarim doua poze realizate in ultima sambata a lunii Septembrie 2018.

Mercedes-Benz Citaro NGT - Bucharest  - September 2018

In cel de-al doilea weekend de toamna, a avut loc in Capitala primul mars al masinilor eco. In aceasta categorie, au fost incluse masini electrice, hibrid sau CNG (Compressed Natural Gas) care au putut fi admirate la Sala Polivalenta sau prin Centrul orasului pe parcursul defilarii. Printre cei care au strigat “Prezent” acestui eveniment a fost si autobuzul Mercedes-Benz Citaro NGT, reprezentand una dintre atractiile acestei game de mijloace de transport.

Mercedes-Benz Citaro NGT - 10.09.2018 (2)

Sfarsitul de saptamana m-a prins departe de Bucuresti, dar in ziua in care clopotelul fiecarei unitati de invatamant din tara a sunat din nou, am avut ocazia sa intalnesc Citaro NGT. Sub deviza “Urmatoarea oprire: un oras mai putin poluat. Pornim acum!”, autobuzul se integreaza perfect in peisajul oricarei localitati, indiferent de relief (campie, dealuri, regiuni muntoase) sau de clima. Aspectul prietenos, detaliile rafinate si interiorul spatios transmit o senzatie placuta, iar o calatorie cu un astfel de mijloc de transport devine o necesitate.

Din punct de vedere a rentabilitatii generale, Citaro NGT asigura o eficienta sporita si mai putine emisii de CO₂. Astfel, autobuzul este mult mai prietenos cu mediul inconjurator. Evolutia, dezvoltarea tehnologiei si conceptul sustenabil a dus la o scadere a consumului, in comparatie cu modelul anterior.

Mercedes-Benz Citaro NGT - 10.09.2018 (12)

Calitatea sa si durata de functionare extrem de mari sunt asigurate la Citaro NGT de catre procesul de fabricatie care se desfasoara in conditii extrem de moderne. Costurile de revizie foarte reduse, valoarea ridicata de revanzare ulterioara si fiabilitatea sporita il inscrie pe lista produse rentabile.

Revenind la fiabilitate, autobuzul Mercedes-Benz Citaro NGT a fost testat de catre inginerii de la departamentul Dezvoltare pret de mai multi ani si supus unor conditii grele: frig (in Scandinavia), la temperaturi extrem de scazute, dar s-au efectuat teste pe timp de vara la Milano, respectiv in Sölden/Tirol, la altitudini de pana la 1600 de metri.

Mercedes-Benz Citaro NGT - 10.09.2018 (23)

Avand in vedere toate aceste verficari realizate, ne putem da seama ca autobuzul este atat economic, cat si ecologic. Asa se prezinta Citaro NGT cu un sistem de tractiune pe baza de gaz metan – ca un vehicul optimizat de doua ori. Daca ar fi sa facem o comparatie cu un vehicul pe baza de diesel, Citaro NGT este mult mai silentios si emite mai putin CO₂. Spre deosebire de benzina sau diesel, gazul este este ars/supus combustiei într-un mod extrem de ecologic.

Autobuzul Mercedes Citaro NGT poate fi regasit sub 2 forme:

– 12 metri: cu 2 sau 3 usi (poate transporta pana la 96 de pasageri)

– 18 metri: cu 3 sau 4 usi (in prezent, acest model – Citaro G NGT – are o capacitate maxima de transport de 153 de persoane, spre deosebire de 149, cat avea in trecut).

Astfel, numarul calatorilor si celor dornici sa renunte la masina personala va creste, iar aspectul prietenos, dinamic si fiabil ii va duce pe cetateni spre confort, dar va demonstra in timp ca alegerea facuta este una foarte buna. Separat, marile orase din Uniunea Europeana depun eforturi de convingere pentru a scadea, treptat, numarul masinilor si a le explica oamenilor ca transportul in comun este viitorul.

Motorul ecologic pe gaz M 936 G este bazat pe o tehnologie inovatoare care stabileste reperele in materie de sisteme ecologice. Separat, aceasta este mult mai silentios si reduce cu mult emisiile de CO₂. La utilizarea de biogaz, bilantul raportat la CO₂ este si mai impresionant, motorul fiind cel mai ecologic membru al familiei de motoare Mercedes-Benz din Mannheim.

Elemente caracteristice (exterior):

Faruri cu led-uri

Sistem AquaBlade cu stergatoare cu lamele plate

– Tren de rulare si siguranta;

Motorul pe Gaz Metan M 936 G

Capacul de protective distinct care iese in evidenta

Din punct de vedere optic, Citaro NGT atrage multe priviri prin aparitiile pe care le are in cadrul multor metropole din Europa. Design-ul modern care aduce o tendinta contemporana il propulseaza a fi definit un etalon de eleganta, confort si atmosfera atat pentru calatori, cat si pentru compania de transport. Suprafetele interioare, cele de sticla decorative si inaltimea constructiei extrem de generoasa evidenteaza aspectele mentionate.

Mercedes-Benz Citaro NGT - 10.09.2018 (21)

Aranjarea scaunelor, spatiul destinat persoanelor cu handicap si a unui carucior pentru cei mici – toate au fost gandie pentru confortul pasagerilor in Citaro NGT. Modelul prezentat la Bucuresti detine si o priza de conectare a cablului USB pentru a incarca telefonul mobil pe parcursul calatoriei 😊

Mercedes-Benz Citaro NGT

Mercedes-Benz Citaro NGT

O atentie importanta s-a indreptat si catre soferul sau soferita autobuzului – acesta sau aceasta trebuie sa beneficieze de conditii optime pentru a fi pe deplin concentrat(a) la condus. De aceea, locul soferului trebuie sa fie protejat si separat pentru a nu ii fi distrasa atentia. Separat, scaunul este foarte comod, putand fi reglat in functie de preferintele celui care conduce autobuzul, dar si de inaltimea sau greutatea acestuia.

Mercedes-Benz Citaro NGT

In cazul autobuzlui Citaro NGT adus la Bucuresti, de la volan se poate regla volumul muzicii din salon sau pot efectua apeluri telefonice. Camera video se afla deasupra scaunului, precum si radioul. Celelalte comenezi se gasesc pe bord sau in stanga soferului, langa geam.

La ora actuala, in Romania, sunt doar 2 statii recunoscute oficial de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat. Prima a fost deschisa la Ramnicu Valcea la sfaristul anului 2015, iar a doua se afla in Bucuresti pe Bulevardul Preciziei, vis-à-vis de Autobaza Militari, detinuta de catre Engie. Inaugurarea a avut loc in urma cu aproximativ 2 luni, mai exact pe 13 Iulie 2018, iar informatii despre programul de functionare gasiti pe site-ul Engie Romania.

Negresit, una dintre cele mai faine si interesante masini care a trecut granitele tarii si care a ajuns pe strazile din Romania. Desigur, poate multi dintre noi vom spune ca nu ne permitem un astfel de autobuz. Sa luam urmatorul caz: daca aveti un buget adunat de-a lungul anilor, va mutati intr-o casa noua si aveti de facut investitii considerabile, nu ar fi bine sa depuneti un efort si sa luati ce e mai bun, care sa reziste in timp, decat sa achiztionati totul pe fuga si dupa 2-3 ani sa scoateti iar bani din buzunare? Poate acesta ar trebui sa fie rationamentul viitorului: sa punem pe hartie costurile, amortizarea in timp, iar apoi ne vom da seama cat de mult merita sa achizitionatati un produs care sa tina mult si bine, fara multe batai de cap 😊

La final, va invit sa urmariti cateva cadre cu autobuzul Mercedes-Benz Citaro NGT adus la Bucuresti. Pentru inceput, exteriorul acestuia:

Interior

 

3 thoughts on “Autobuzul Mercedes-Benz Citaro NGT – Prezentare

  1. “Desigur, poate multi dintre noi vom spune ca nu ne permitem un astfel de autobuz. ”
    In teorie n-ar trebui sa fie foarte scump in raport un autobuz diesel.
    Recent EMT Madrid a cumparat 40 de autobuze Citaro G NGT la un pret de 390 mii de euro/buc, respectiv 42 de autobuze Citaro NGT la un pret de 290 mii de euro/buc. Nu-i rau.

    1. Chiar nu e … depinde fiecare ceea ce isi doreste: calitate sau mai putini bani investiti pe moment (care duce, in general, la alte cheltuieli de intretinere, pe masura ce anii trec).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *