Autobuzele electrice din Cluj-Napoca – Recapitulare

Anul 2018 se aproapie cu pasi repezi de final, iar in materie de transport si dezvoltare, lucrurile s-au miscat incet, dar sigur in cateva dintre principalele orase din Romania. Fie ca s-a investit in transportul electric sau in autobuze, oportunitatea si sansa de a achizitiona noi mijloace de transport ar trebui sa reprezinta o proritate pentru a mai reduce din poluarea produsa de catre masini si de a incuraja un transport civilizat si curat

O premiera la nivel national s-a consemnat la Cluj-Napoca unde, pe 31 Mai 2018, a avut loc prezentarea si inaugurarea primelor 10 autobuze electrice din Romania.

206 - 32 - 26.06.2018 (4)

Solaris Urbino 12 Electric – #206 – Linia 32 – 26 Iunie 2018 – Piata Mihai Viteazul

In prezenta Primarului Municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, Ambasadorului Elvetiei în Romania, Urs Herren, insarcinatul cu afaceri al Ambasadei Poloniei in Romania, Arkadiusz Michonscki, Secretarulului de stat in Ministerul Finantelor, Eleodor Mandreș și nu in ultimul rand, a Directorului CTP Cluj, Liviu Neag, autobuzele Solaris Urbino 12 Electric au pornit la drum pe strazile din orasul transilvanean.

Pretul unui astfel de autobuz este de 500 000 de euro, iar Primaria Municipiului Cluj a contribuit cu 15 % din valoarea proiectului. Restul investitiei a fost sustinuta prin fonduri elveţiene. Rolul Ministerului Finantelor in aceasta reusita a fost de a pune in practica intelegerea dintre cele doua parti.

207 - 30 - 26.06.2018 (3)

Solaris Urbino 12 Electric – #207 – Linia 30 – 26 Iunie 2018 – (IRA) Aurel Vlaicu

Autobuzele Solaris Urbino 12 Electric au o lungime de 12 metri, o capacitate de 78 de locuri si o autonomie de 110 – 180 de kilometri. Din dotarile vehiculelor nu lipsesc camerele video, instalatia de aer conditionat, podeaua joasa pentru persoanele cu dizabilitati si Wi-fi. De asemenea, acestea mai detin un sistem de iluminat economic, altul de numarat calatorii care permite o posiblitate de a monitoriza si numara pasagerii in timp real pentru o mai buna eficientizare a traseelor pe care sunt introduse.

Mai multe informatii despre aceste autobuze se pot gasi pe site-ul oficial Solaris, respectiv intr-un un catalog on-line pe sezonul 2017/2018.

Au fost montate mai multe statii de incarcare la dispecerat Grigorescu, (IRA) Aurel Vlaicu sau depoul din Cartierul Gheorgheni. Se are in vedere pe viitor achizitionarea unor statii mult mai performate si rapide care sa permita incarcarea autobuzelor in aproximativ 10-20 de minute, pe parcursul sederii la un capat de linie.

206 +201  + 209 + 210 - 26.06.2018

Solaris Urbino 12 Electric – #206 – La incarcat in Depoul (IRA) Aurel Vlaicu – 26 Iunie 2018 

Autobuzele Solaris Urbino 12 Electric circula pe urmatoarele trasee din Cluj-Napoca:

Linia 27: Piata Garii – Cartierul Grigorescu (Lungime 9,7 Kilometri)

Linia 28: Piata Mihai Viteazu – Cartierul Grigorescu (Lungime 8,5 Kilometri)

Linia 30: Aurel Vlaicu (IRA) – Cartierul Grigorescu (Lungime 17,2 Kilometri)

Linia 32: Brancusi – Piata Mihai Viteazu (Lungime 6,6 Kilometri)

206 - 32 - 26.06.2018 (2)

Solaris Urbino 12 Electric – #206 – Linia 32 – 26 Iunie 2018

Cele 11 autobuze care circula pe strazile din Cluj-Napoca au fost fabricate in prima jumatate a anului 2018 si au urmatoarele numere de inmatriculare:

201 –  CJ 19 NUV

202 –  CJ 19 NUR

203 –  CJ 19 NUU

204 –  CJ 19 NUO

205 –  CJ 19 NUK

206 –  CJ 19 NUM

207 –  CJ 19 NUN

208 –  CJ 19 NUJ

209 –  CJ 19 NUS

210 –  CJ 19 NUW

211 –  CJ 19 SGN

209 - 30 - 26.06.2018 (3)

Solaris Urbino 12 Electric – #209 – Linia 30 – 26 Iunie 2018

Mai multe cadre cu autobuzele electrice gasiti pe contul meu de Flickr, in albumul cu mijloacele de transport din Cluj-Napoca, pagina 2.

104 + 208 - 26.06.2018

La Cluj-Napoca s-a investit in ultima perioada in transportul electric: 20 de troleibuze Astra Town 118 (Iveco Urbanway 18) si 11 autobuze electrice Solaris Urbino 12 

Din acordul pentru cele 30 de autobuze electrice, este posibil ca urmatoarele 12 exemplare sa ajunga la Cluj-Napoca pana la finele anului 2018.

La final, va invit sa urmariti cateva cadre cu diferite detalii ale acestor autobuze (Interior si exterior).

 

One thought on “Autobuzele electrice din Cluj-Napoca – Recapitulare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *