Regia Autonoma de Transport Bucuresti a devenit Societatea de Transport Bucuresti – STB SA

Nu mai e vreun secret: de la mijlocul acestei saptamani, RATB a devenit istorie si s-a transformat in Societatea de Transport Bucuresti, pe scurt STB SA. Scopul acestei modificari a fost acela de a accesa fonduri europene nerambursabile de catre autoritatea publica locala.

Ceea ce inseamna ca banii europeni vor fi mai usor de obtinut pentru a dezvolta parcul societatii de transport, a infrastructurii, cat si in extinderea ariei de deservire a cartierelor din jurul Bucurestiului (recent construite) si din Judetul Ilfov. In scurt timp, ar trebui sa vedem o alta serie de linii preorasenesti infiintate, dar probabil pasul se va realiza in momentul sosirii (o data precisa nu a fost mentionata) a noilor si mult asteptatelor autobuze Otokar achizitionate de catre Primaria Municipiului Bucuresti. Primele 100 de exemplare ar trebui sa le vedem pe strazile din Capitala incepand cu luna Octombrie 2018.

Noua sigla a Societatii de Transport Bucuresti – STB SA

Ce detine STB in clipa de fata (15 Septembrie 2018)?

166 de linii, din care:

– Tramvaie: 26 de linii;

– Troleibuze: 16 linii;

– Linii de autobuze urbane: 73;

– Linii de autobuze preorasenesti: 21 (acopera 17 localitati);

– Linii de noapte: 26 (25 + linia expres 783);

– Linii express: 2 (+ inca o linie incepand cu 17 Septembrie 2018)

– Linie Turistica: 1 linie.

Saptamana aceasta, schimbarea s-a simtit si pe strazile din Capitala unde fosta sigla RATB a disparut de pe majoritatea mijloacele de transport.

Mercedes-Benz Citaro Euro 4 - 6275 + 6276 - 13.09.2018 (2)

Sigla veche a disparut sau nu de pe mijloacele de transport in comun – 6275 + 6276 – Gara Basarab – 13 Septembrie 2018

Noua sigla – 15 Septembrie 2018

 

 

 

Poate in urma acestei schimbari vor fi implementate si urmatoarele aspecte:

– configurarea unei aplicatii pe telefon (iOS, Andriod) care sa ne spuna precis cand vin mijloacele de transport in statii, acestea avand montat un sistem GPS;

– panouri de afisare care sa anunte in timp real sosirea vehiculului in statii;

– grafice afisate in statii;

– mijloace de transport mult mai curate atat in interior, cat si in exterior;

– dezvoltarea infrastructurii si modernizarea caii de rulare a tramvaielor;

– achizitionarea de noi mijloace de transport ecologice (tramvaie sau troleibuze);

– regufii in toate statiile/adaposturi pentru calatori, iar daca se poate cate o banca si un cos de gunoi;

– Automate de bilete intr-un numar mai mare precum exista la Cluj. Avem si cateva in Capitala (Gara de Nord, Piata Unirii 1, Piata Romana).

– construirea de statii intermodale pentru a realiza o legatura mai rapida intre trenuri, mijloacele de transport in comun STB si/sau Metrorex;

– incurajarea utilizarii transportului in comun prin scaderea intervalelor de succedare, in special la orele de varf;

– stimularea folosirii abonamentului lunar de 50 de lei pe toate liniile urbane (aproape cat 10 L de benzina/motorina)

Desigur, mai sunt multe alte idei … sau poate nu am vrut sa le spun pe toate acum 😊.

Tu ce propunere ai 😊?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *