Prima parcare Park & Ride din Bucureşti – Aproape de inaugurare

La o panglică distanţă de inaugurare se află poate cel mai important proiect de infrastructură din Capitală din ultimii ani de zile. La doar 100 de metri distanţă de ultima staţie de pe Magistrala 4 se va afla prima parcare Park & Ride din Bucuresti, în partea de nord-vest a oraşului.

Caracteristicile terminalului multimodal Străuleşti:

– 660 de locuri de parcare dispuse pe 3 nivele;

– Statia de metrou “Străuleşti”; calatorii vor putea folosi în subteran o bandă mobilă lungă de aproximativ 85 de metri;

– Staţie taxi, maxi-taxi (probabil linia 508, operată de către Millenium Trans, va avea capătul în cadrul terminalului multimodal – în prezent, microbuzele/autobuzele întorc la Piata Chibrit/1 Mai/Clăbucet);

– Grupuri sanitare;

– Casă de bilete;

– Automat de plată;

– Sală de aşteptare;

– Farmacie;

– Staţie troleibuz (probabil linia 97 va fi reînfiinţată);

– Staţie autobuze (probabil liniile 205, 304, 460, 461 vor avea capătul în cadrul terminalului – posibil ca alte linii preoraşeneşti să fie înfiinţate şi să opreasca aici sau … de ce nu o linie expres spre Aeroportul Internaţional “Henri Coandă);

– Bar;

– Spaţii tehnice;

– Parcare biciclete/motociclete;

– Stadion;

– Depou metrou cu o suprafaţa de 14.000 mp – 13 linii în care pot fi reparate sau garate 7 trenuri, în acelaşi timp.

Totodată, în cadrul acestui proiect, au fost amenajate spaţiile verzi aferente terminalului, respectiv mobilierul stradal.

Depoul şi terminalul multimodal Străuleşti a fost finanţat din bugetul de stat, iar valoarea investiţiei se ridică la aproximativ 160 de milioane de lei (fără TVA).

Marele avantaj este pentru cei care vin din provincie (Titu, Tărtăşeşti, Ploieşti, Mogoşoaia, Buftea şi alte localităţi din Judeţul Ilfov) pentru că vor avea un spaţiu amenajat în care vor putea să îşi lase maşina în siguranţă toata ziua, iar parcurgerea distanţei dintre Străuleşti şi Gara de Nord va fi de aproximativ 15 minute (în functie de sosirea trenului în staţie), în comparaţie cu cele 25-30 de minute sau mai mult, parcurse la o oră de vârf între cele 2 capete de metrou de pe Magistrala 4.

De asemenea, şi bucureştenii vor ieşi pe plus îndată de acest terminal va fi inaugurat: numărul maşinilor va scădea, iar cei care vor utiliza transportul în comun (de suprafaţă sau subteran) vor duce la un stil de viaţă mai sănătos pentru toţi cei care locuiesc sau lucrează în Capitală.

One thought on “Prima parcare Park & Ride din Bucureşti – Aproape de inaugurare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *